Som v pracovnej neschopnosti
Krok 0: Stala sa Vám škodová udalosť
- Pred nahlásením škodovej udalosti si overte, ako dlho musí trvať vaša pracovná neschopnosť podľa poistných podmienok, aby ste dosiahli minimálnu dĺžku trvania.
- Škodovú udalosť môžete nahlásiť počas pracovnej neschopnosti alebo po jej skončení.
- Počas pracovnej neschopnosti pravidelne predkladáte potvrdenie o trvaní a poistné plnenie sa vypláca mesačne.
- Po skončení pracovnej neschopnosti doložte všetky doklady a poistné plnenie dostanete vyplácané naraz.
- Ak máte uzatvorené poistenie schopnosti splácať finančný záväzok, nezabudnite, že splátky za finančný záväzok je potrebné splácať aj počas trvania pracovnej neschopnosti, pretože poistné plnenie môže prísť na účet po dátume splátky.
Krok 1: Pripravte si všetky potrebné dokumenty
- Potvrdenie o pracovnej neschopnosti – v závislosti od toho, ktorú z nasledujúcich možností máte k dispozícii:
- Kópiu elektronickej ePN (pracovnej neschopnosti potvrdzujúca lekárske kontroly)
- Lekársku dokumentáciu (v prípade hospitalizácie aj prepúšťacia správa)
- Potvrdenie o zamestnaní (v prípade, že nie je na PN uvedené)
- Príp. výpis z účtu, z ktorého (podľa správy pre príjemcu) bude zrejmé, že poberáte nemocenské dávky
- Lekárske správy z vašej prvej návštevy lekára súvisiaca s vaším zdravotným problémom - potrebujeme vedieť presný dátum nástupu vašich zdravotných problémov.
- A tiež ak:
- vás vyšetroval špecialista → lekárske správy s výsledkom vyšetrenia/diagnózy
- ste podstúpili zobrazovacie vyšetrenie → popis výsledku vyšetrenia (napr. RÖNTGEN, MRI, CT, SONO)
- boli ste hospitalizovaný/á → prepúšťaciu správu z nemocnice
- podstúpili ste operáciu → operačnú správu
- škodovú udalosť vyšetrovala Polícia SR → protokol s výsledkom vyšetrovania Polície SR
- v prípade pracovného úrazu v zamestnaní→ správa o úraze od zamestnávateľa
- vás vyšetroval špecialista → lekárske správy s výsledkom vyšetrenia/diagnózy
- ste podstúpili zobrazovacie vyšetrenie → popis výsledku vyšetrenia (napr. RÖNTGEN, MRI, CT, SONO)
- boli ste hospitalizovaný/á → prepúšťaciu správu z nemocnice
- podstúpili ste operáciu → operačnú správu
- škodovú udalosť vyšetrovala Polícia SR → protokol s výsledkom vyšetrovania Polície SR
- v prípade pracovného úrazu v zamestnaní → správa o úraze od zamestnávateľa
Prípadne nám pošlite všetky lekárske správy, ktoré máte o chorobe alebo úraze – môžu nám pomôcť posúdiť vašu škodovú udalosť.
Krok 2: Dajte nám vedieť, čo sa stalo a k nahláseniu priložte aj všetky požadované dokumenty
- Oznámenie škodovej udalosti kliknutím otvorte, vyplňte a uložte do počítača.
- Nezabudnite vyplniť svoje telefónne číslo, e-mailovú adresu a číslo účtu.
- Oznámenie spolu s potrebnými dokumentami (sken alebo fotografia) pošlite elektronicky ako prílohu e-mailu na cardifslovakia@cardif.com.
V prípade, že e-mail nemôžete použiť, vyplnené Oznámenie škodovej udalosti vytlačte, podpíšte a zašlite poštou spolu s kópiami dokumentov na adresu BNP Paribas Cardif Poisťovňa, a. s., Bottova 2/A, 81109 Bratislava - ak nemáte možnosť formulár vytlačiť, kontaktujte naše Klientske centrum.
Krok 3: Čo najskôr Vám potvrdíme registráciu škodovej udalosti
- Škodovú udalosť zaevidujeme a pošleme vám SMS do 7 dní od nahlásenia udalosti.
- Do SMS bude zaslané číslo vašej škodovej udalosti – bude to užitočné pre akúkoľvek ďalšiu komunikáciu s nami.
Krok 4: Dostanete naše rozhodnutie
- Vašu škodovú udalosť dôkladne posúdime a rozhodneme.
- Dostanete od nás rozhodnutie a ďalšie podrobné informácie.
- V prípade kladného rozhodnutia vašej udalosti vyplatíme poistné plnenie , a to buď priamo vašej banke na platenie úveru, alebo na váš účet (v závislosti od podmienok vášho poistenia).
Často kladené otázky
Môžem nahlásiť škodovú udalosť spätne?
Škodovú udalosť môžete nahlásiť spätne, do 3+1 rokov od jej vzniku, ak ste mali v čase vzniku škodovej udalosti platné poistenie.
Kde nájdem všeobecné poistné podmienky?
Nájdete ich buď v poistnej zmluve alebo ako prílohu k finančnému záväzku, ktorý ste dostali pri uzatvorení poistenia, alebo na webovej stránke spoločnosti, s ktorou ste poistenie uzavreli. Prípadne sa môžete obrátiť na Klientske centrum na telefónnom čísle 02/58 24 00 11 alebo e-mailom cardifslovakia@cardif.com.
Môžem nahlásiť škodovú udalosť, pre ktorú už nemám aktívne poistenie?
Áno, môžete, ak ste mali v čase vzniku nároku platné poistenie.